Mężczyzna przy laptopie uczy się pozycjonowania

Pozycjonowanie stron – jak się tego nauczyć?

Posiadasz swój sklep firmowy, bloga lub innego rodzaju witrynę? W takim razie tematyka pozycjonowania i SEO nie powinna być ci obca. Jeżeli nie jesteś pewien na czym polega pozycjonowanie strony w Google, to z tego tekstu dowiesz się, w jaki sposób poprawić swoją widoczność w Internecie.

Działanie wyszukiwarki opiera się na korzystaniu z algorytmów, które decydują o tym, które strony zawierają wartościowe treści, mogące być przydatne dla użytkowników. Na atrakcyjność twojej witryny wpływa m.in.:

  • używanie słów kluczowych,
  • odpowiedni układ strony, zarówno w kwestii formatowania treści, jak i umieszczania na niej grafik,
  • obecność odpowiednio rozbudowanego zaplecza SEO,
  • atrakcyjność i regularność publikowanych treści

Wydaje ci się, że to stosunkowo niewiele? Owszem, ale są to najważniejsze punkty, o których należy pamiętać wykonując pozycjonowanie strony w Google, wykorzystując do tego celu metody organiczne. W tym miejscu warto zaznaczyć, że widoczność można zapewnić sobie za pomocą pozycjonowania organicznego i nieorganicznego. Czym różnią się te metody?

Pozycjonowanie organiczne i linki sponsorowane – co wybrać?

Organiczne wyniki wyszukiwania to wyniki, które uzyskujemy dzięki dopasowaniu swojej witryny pod wymagania algorytmów. Będą to więc wszystkie czynności wymienione powyżej. Jeżeli nie znasz się na pozycjonowaniu lub też zależy ci na szybkim wygenerowaniu ruchu na twojej witrynie, możesz zdecydować się na wykupienie reklamy. Za pomocą Google Ads możesz stworzyć płatną kampanię, która zapewni ci wysokie wyniki na liście wyszukiwań. Jak to dokładnie działa? Tworząc kampanię wybierasz słowa kluczowe i wyrażenia, pozwalające na znalezienie twojej witryny. Kiedy użytkownik wykorzysta je podczas korzystania z wyszukiwarki, na górze listy wyników wyświetli mu się link do prowadzący na twoją stronę. 

Zastanawiasz się, co jest bardziej wartościowe? Zarówno organiczne wyniki wyszukiwania, jak i linki sponsorowane, mają swoje zalety. Pozycjonowanie strony w Google ma ogromne znaczenie dla sukcesu twojej witryny. Natomiast to, jaką metodę wybierzesz, zależy od twoich potrzeb i oczekiwań. Pozycjonowanie organiczne wymaga więcej czasu i jest nieco bardziej skomplikowane. Jednocześnie jednak zapewnia długofalowe efekty i pozwala na długie utrzymanie się wysoko na liście wyników, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów. Z kolei linki sponsorowane wymagają dużo mniejszego nakładu pracy i niemal natychmiast generują ruch na stronie. Jednak aby działały, należy poświęcać im więcej czasu, poprzez coraz lepsze dobieranie słów kluczowych. Konieczne jest również posiadanie pewnych środków finansowych, które pozwolą ci na skorzystanie z Google Ads.

Zainwestuj w swoją stronę i zobacz pozytywne efekty

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na organiczne wyniki wyszukiwania, czy też na linki sponsorowane, pozycjonowanie strony z pewnością przyniesie pożądane efekty. Koszt pozycjonowania jest uzależniony od tego, na jaką metodę się zdecydujesz. W przypadku pozycjonowania organicznego konieczne jest zainwestowanie czasu. W przypadku linków sponsorowanych – środków finansowych. Nie sposób jednak zaprzeczyć, że koszty pozycjonowania z pewnością się zwrócą, ponieważ pozwolą na zwiększenie widoczności twojej witryny. Ruch na stronie, zaistnienie w świadomości klientów, pozyskanie nowych użytkowników – to wszystko bardzo ważne elementy, które pozwolą ci rozwinąć twoją markę. Dlatego też, koszt pozycjonowania możesz uznać za inwestycję. Inwestycję, która na pewno ci się opłaci. W zależności od czasu, którym dysponujesz, o pozycjonowanie możesz zadbać sam lub też zlecić je specjaliście, który zadba o to, żeby twoja witryna stała się bardziej widoczna. 

Artykuł powstał we współpracy z: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych

About the author

Redakcja

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.