Korzystanie z narzędzi do monitorowaia cen

Najlepsze narzędzie do monitoringu cen – które wybrać?

Świat e-commerce się zmienia. Ponieważ konsumenci stają się bardziej świadomi cen, detaliści mają coraz większe trudności z prezentowaniem swoich produktów właściwym osobom we właściwym czasie. Monitoringcen to usługa, która pomaga sprzedawcom monitorować ceny określonego produktu w różnych kanałach, a następnie ostrzega ich, gdy ich konkurenci mają wyprzedaż lub oferują lepszą cenę. Ten rodzaj usług okazał się niezwykle cenny dla detalistów, ponieważ pomaga im wyprzedzać konkurencję i utrzymywać konkurencyjne ceny. Oszczędza im to również konieczności samodzielnego wykonywania wszystkich badań, które mogą zająć cenny czas i zasoby.

Wraz ze wzrostem popularności pojawiło się jednak wiele narzędzi umożliwiających prowadzenie monitoringu cen. Które z nich jest najlepsze? W tym tekście postaramy się wskazać kilka wartych uwagi.

Monitoring cen – co to?

Monitoring cen to sposób, aby firmy wiedziały, co robią ich konkurenci. Można to zrobić ręcznie lub za pomocą oprogramowania monitorującego ceny konkurencji. W przypadku szerokiego asortymentu produktów robienie ręcznego przeglądu cen konkurencji trwałoby wieczność, dlatego coraz więcej firmy korzysta ze specjalistycznych narzędzi do monitoringu cen.

Oprogramowanie do monitorowania cen może być dodatkiem lub samodzielną aplikacją. Może monitorować ceny na wielu kanałach i w różnych walutach, dlatego ważne jest, aby wybrać taki, który będzie odpowiadał Twoim potrzebom. Niektóre firmy używają oprogramowania do monitorowania cen do śledzenia zarówno cen własnych, jak i cen konkurentów, podczas gdy np. producenci urzywają monitoringu cen do śledzenia cen swoich produktów u dystrybutorów.

Zalety korzystania z monitoringu cen

Narzędzia do monitorowania cen są używane przez sprzedawców detalicznych do śledzenia cen swoich produktów i produktów konkurencji. Mogą być używane do identyfikowania możliwości zmian cen, promocji cenowych i promocji produktów.

Zalety korzystania z tych narzędzi to:

  • Detaliści mogą wyprzedzać swoich konkurentów, monitorując ceny swoich konkurentów
  • Sprzedawcy detaliczni mogą dostosować ceny do popytu
  • Sprzedawcy detaliczni mogą lepiej zarządzać zapasami
  • Możliwość maksymalizacji marży i zwięszenia zysków

Które narzędzie do monitoringu wybrać – najlepsze narzędzia do monitoringu cen

Na rynku istnieje wiele narzędzi oferujących uslugi monitoringu cen, oto kilka najpopularniejszych:

Pricemanager

Pricemanager to narzędzie, które pomoże Ci monitorować ceny Twoich produktów i usług w czasie rzeczywistym. Można go zintegrować z ulubionymi platformami, takimi jak Shopify, WooCommerce, Magento, Bigcommerce lub dowolną inną platformą e-commerce. Pricemanager nie tylko pomaga monitorować ceny, ale także pomaga śledzić stany magazynowe i zamówienia. Najlepszą rzeczą w Pricemanager jest to, że ma rozbudowany interfejs API, co oznacza, że można go zintegrować z dowolną aplikacją lub usługą innej firmy.

Skuuudle

Skuuudle to narzędzie do analizy konkurencji dla sprzedawców i przedsiębiorstw, które zapewnia użytkownikom dane branżowe i konkurencyjne oraz analizy w celu ułatwienia zarządzania cenami, produktami i promocjami. Użytkownicy mogą analizować ceny swoich kluczowych jednostek SKU w porównaniu z konkurencją i identyfikować trendy w branży, korzystając z informacji z kluczowych rynków internetowych.

Szpiegomat

Szpiegomat to najpopularniejsza polska firma zajmująca się monitoringiem cen, działająca na rynku od 2013 roku. Jest w stanie prowadzić monitoring cen z dowolnych źródeł zapewniając przy tym najwyższej jakości dane. Dane na koncie są regularnie odświażane zależnie od potrzeb klienta. Szpiegomat oferuje także usługi dotyczące automatyki cenowej, która pozwala na automatyczną zmianę cen w oparciu o dane z monitoringu cen. Dużą zaletą są także ceny, które są znacznie bardziej atrakcyjne niż w zagranicznych firmach. 

Podsumowująć, warto skorzystać z tej usługi, ponieważ pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, a także zwiększyć zyski przez wyłapywanie produktów, gdzie możemy podnieść marżę lub zwiększyć widoczność w porównywarkach cenowych.

About the author

Redakcja

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.