tworzenie reklamu na LinkedIn

Jak tworzyć reklamy na LinkedIn?

Reklamy na LinkedIn mogą być dobrym sposobem na realizację różnorodnych celów – zarówno wizerunkowych, jak i stricte sprzedażowych, a także rekrutacyjnych. Warto więc wiedzieć, w jaki sposób prowadzić tam kampanie oraz do kogo mogą być one skierowane. Dowiedz się więcej na ten temat.

Reklamy na LinkedIn – czy to rozwiązanie dla każdej firmy?

Podobnie jak kampanie na Facebooku, tak i reklamy na LinkedIn to jeden z elementów przynależących do grupy social media marketingu. Obecność marki na portalach społecznościowych, sama w sobie, to doskonały sposób na dotarcie do odbiorców – zwłaszcza że dziś niemal każdy korzysta z tego typu portali. Pytanie jednak, kiedy kampania reklamowa na LinkedInie jest najlepszym rozwiązaniem.

Przede wszystkim warto mieć świadomość, że LinkedIn to raczej platforma dla profesjonalistów. Obecni są tutaj biznesmeni poszukujący wartościowych kontaktów w środowisku B2B, ale także potencjalni kandydaci do pracy, w szczególności na stanowiska specjalistyczne. Jest to więc dobre pole do promocji i interakcji z odbiorcami, jeśli w chcesz dotrzeć do:

  • osób w wieku powyżej 25 lat – odsetek młodszych internautów jest tutaj bardzo mały,
  • osób zajmujących stanowiska menadżerskie i szeroko pojętych przedsiębiorców,
  • potencjalnych nowych pracowników z dużym potencjałem.

To oczywiście nie wszystko. – Dobrze zaplanowana, niestandardowa kampania na LinkedIn może przyprowadzić klientów również do reklamodawcy działającego na rynku B2C, jednak musi to być element szerszej, przemyślanej strategii marketingowej – wyjaśnia ekspert agencji Fabryka Marketingu, która zajmuje się również reklamą w social mediach.

Jak zacząć prowadzić marketing na LinkedIn?

Samo stworzenie kampanii reklamowej na LinkedIn od strony technicznej jest dość prostym zadaniem – systemem LinkedIn Ads można „zawiadywać” przy pomocy dedykowanego Menadżera kampanii dostępnego w portalu. Aby rozpocząć używanie go, oczywiście trzeba utworzyć konto reklamowe – pozwoli to uzyskać dostęp do wszystkich niezbędnych opcji.

Warto pamiętać przy tym, że:

  • reklamy na LinkedIn są płatne na podobnych zasadach jak na Facebooku czy podobnych portalach – rozliczenie jest prowadzone w oparciu o system aukcyjny online, a reklamodawca płaci za kliknięcia w opublikowane materiały. Można z góry ustalić maksymalny budżet, co daje pełną kontrolę,
  • już na samym początku konieczne jest wybranie waluty, w której będą prowadzone wszystkie rozliczenia. Na późniejszych etapach nie ma możliwości dokonania zmian w tym zakresie, więc należy dobrze przemyśleć podejmowaną decyzję,
  • system reklamowy daje szeroką gamę możliwości – zarówno, gdy chodzi o cele prowadzonej kampanii marketingowej, jak i formę publikacji komunikatów.

Jaki format reklamy na LinkedIn wybrać?

Na powyższe pytanie nie istnieje jedna, uniwersalna odpowiedź. Wszystko zależy od celu, dla którego się promujesz, zakładanego budżetu oraz grupy odbiorców docelowych. Dlatego szczegóły kampanii warto zaplanować ze specjalistami, którzy pomogą wybrać najrozsądniejsze rozwiązanie.

Pamiętaj jednak, że wiadomości promocyjne, zasadniczo mogą przybrać formę:

  • komunikatu wyświetlającego się odbiorcy podczas przeglądania „newsfeedu” na LinkedInie – mogą to być np. post sponsorowany, reklama z pojedynczym zdjęciem, tzw. karuzela reklam czy materiał wideo,
  • wiadomości sponsorowanej – trafia ona bezpośrednio do skrzynek odbiorczych wyselekcjonowanych użytkowników portalu. Tego typu komunikacja jest wykorzystywana np. podczas prowadzenia rekrutacji, jak również na etapie budowania świadomości marki wśród klientów B2B. Taki komunikat musi brzmieć maksymalnie naturalnie, aby przełożył się na interakcje z odbiorcami, a co za tym idzie, na wartościowe kontakty.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak wyglądają poszczególne formaty reklam oraz inne elementy konfiguracji reklamy na tym portalu, sprawdź poradniki, które są dostępne na LinkedIn lub potestuj, jak działa Menedżer kampanii. Jeżeli jednak zależy Ci na maksymalnym wykorzystaniu potencjału, który drzemie w tym narzędziu marketingowym, powierz zaplanowanie i realizację kampanii ekspertom. Oni przełożą Twoje oczekiwania na mierzalne i możliwe do osiągnięcia cele i pomogą zoptymalizować budżet reklamowy.

About the author

Redakcja

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.