prowadzenie strony facebook

Jak efektywnie prowadzić fanpage na Facebooku?

Współczesny przedsiębiorca nie może pozostać obojętny na potencjał, jaki drzemie w mediach społecznościowych. Wiedzą o tym także specjaliści, których zatrudnia agencja social media. Warszawa ma najwięcej podmiotów tego typu, dzięki którym każdy biznes może być skutecznie promowany w social mediach. Jak to wygląda w praktyce?

Skrócenie dystansu pomiędzy firmą a klientami

Media społecznościowe są narzędziem, który warto wykorzystać. Pomagają w kształtowaniu wizerunku firmy, ułatwiają promowanie produktów i usług. Coraz częściej przy ich pomocy odbywa się również rekrutacja pracowników. Możliwości, jakie oferują kanały społecznościowe są praktycznie nieograniczone, o czym wie każda agencja social media w Warszawie. Za najpopularniejsze miejsce tego typu uchodzi Facebook. Kanał nieustannie ewoluuje, oferując nowe możliwości. Dlaczego warto mieć na nim konto firmowe? To idealne miejsce do informowania klientów o bieżących działaniach. Fanpage pokazuje uaktualnioną ofertę, promocje, umożliwia dyskusje. Łatwo dzięki niemu promować markę.

Facebook firmowy to nie tylko szybka komunikacja, ale także łatwa ocena jej skuteczności. Dzięki odpowiednim narzędziom możemy analizować statystyki, planować wpisy i dodawać przycisk, ułatwiający składanie zamówienia. Fanpage wymaga uwagi i zaangażowania, dlatego często za jego prowadzenie odpowiada osoba, którą zatrudnia agencja social media w Warszawie. Wstępem do działań w social media musi być stworzenie strony internetowej firmy. Oba te miejsca powinny się uzupełniać. Współcześnie to social media kreują potrzeby, ale dzięki wyszukiwarce Google można je łatwo spełnić. Warto wiedzieć, że posty na fanpage’u nie pozycjonują się tak skutecznie, jak strona internetowa. Internauci nie korzystają tylko z social media. Skracanie dystansu między firmą a nimi powinno się więc odbywać różnymi kanałami.

Fanpage, czyli miejsce dla marki

Stworzenie, konfiguracja i prowadzenie konta na Facebooku jest darmowe. W jaki sposób zakłada takie konto agencja social media? Warszawa i inne miasta działają według podobnych zasad. Wybiera się kategorię, w której działa firma. Od tego zależy m.in. układ treści na koncie oraz typy postów. O profilu działania więcej powiedzą podkategorie. Ważne jest podanie opisu działalności, nazwy użytkownika i adresu strony internetowej. Efektywne prowadzenie fanpage’u to korzystanie z podpowiedzi giganta. Można dowolnie konfigurować zakładki, blokować wulgaryzmy, ulepszać wygląd. Warto poświęcić czas na przygotowanie strategii obecności przedsiębiorstwa na Facebooku.

Odpowiedni content i regularność działań

Czym zaciekawić potencjalnych klientów? Z pewnością wartościowymi treściami, jakie pojawią się na fanage’u. Może to być pokazanie, w jaki sposób wykorzystać produkty firmy. Forma przekazu jest dowolna – filmiki video, zdjęcia, grafika, link do wpisu na firmowym blogu. Spójna i kompleksowa strategia działań firmy na Facebooku to zadanie, jakiego się podejmuje agencja social media w Warszawie. Jej działania są jednak zawsze konsultowane z przedstawicielem firmy, dlatego nie ma w nich nieprzemyślanych ruchów. Czego nie lubią internauci? Pouczania i częstych postów o charakterze sprzedażowym. Wolą być zaintrygowano nowością, planami rozwoju lub tym, na ile przyda im się oferta marki. Regularne posty nie powinny więc pojawiać się zbyt często. Tylko wtedy będą wyczekiwane.

Jak jeszcze zaintrygować klientów? Można pokusić się o stworzenie ciekawej nazwy fanpage’u. Nie musi to być koniecznie nazwa firmy. Jeśli może łatwo wpaść w pamięć lub zaintrygować, nasz plan odniesie sukces.

About the author

Redakcja

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.