Ludzie pracujący w większym gronie osób, często narzekają na hałas i brak możliwości skupienia. Nie każdy potrafi pracować wśród gwaru i wszechogarniających rozmów. W takim otoczeniu trudno zebrać własne myśli, a tym bardziej przeprowadzić merytoryczną konwersację z klientem. Idealnym rozwiązaniem w takich sytuacjach jest budka telefoniczna, przeznaczona do biur. Na czym polega fenomen tej konstrukcji?
Akustyczna budka telefoniczna – co to w ogóle jest?
Gdy hałas w większych pomieszczeniach, jest nie do wyeliminowania, przestrzeń, w której poczujemy komfort i spokój, to towar deficytowy. Producenci, zajmujący się wyposażeniem biur, wyszli na przeciw oczekiwaniom osób ceniących ciszę i stworzyli przenośną budkę telefoniczną. Są to kabiny idealnie wygłuszone, przeznaczone do komfortowego przeprowadzenia ważnej rozmowy z klientem, lub zebrania myśli na temat nurtującego nas problemu. Budka telefoniczna wykończona jest miękkim materiałem, którego zadaniem jest tłumienie każdego głosu. Konstrukcje te muszą charakteryzować się mobilnością, gdyż są szczególnie wykorzystywane w aranżacji pomieszczeń typu open space. Każdy z pracowników, może poczuć komfort i choć na chwilę odłączyć się od otaczającego go tłumu.
Czym warto się kierować podczas wyboru budki telefonicznej ?
Wśród istotnych elementów całej konstrukcji, uwagę należy zwrócić przede wszystkim na takie szczegóły jak:
1. Wymiar budki telefonicznej – najliczniej wybierany model, to ten o powierzchni nieprzekraczającej 2 metrów kwadratowych, gdyż można go wykorzystać w każdej części biura.
2. Akustyka – wnętrze musi być wykonane z materiałów dźwiękoszczelnych. Ma to zapewnić każdemu użytkownikowi, przeprowadzenie spokojnej rozmowy, oraz wykonanie pracy w całkowitym skupieniu.
3. Niewielka waga konstrukcji – budki telefoniczne do biur, muszą być w pełni mobilne, aby można było przenosić je w dowolne miejsce w firmie. Najlepszym rozwiązaniem, jest konstrukcja niewymagająca demontażu, podczas przemieszczania.
4. Aranżacja pomieszczenia – wszystkie budki telefoniczne, powinny zostać wyposażone w elementy niezbędne do pracy, takie jak: blat roboczy i odpowiednie siedzisko, najlepiej w formie wysokiego hokera. Nie może tutaj zabraknąć również gniazdek elektrycznych, umożliwiających podłączenie sprzętu komputerowego, bądź telefonu komórkowego.
5. Oświetlenie – idealnym rozwiązaniem do komfortowej pracy, jest tutaj automatyzacja światła, które włączy się samoczynnie, po wykryciu ruchu w budce telefonicznej. Sprawdzą się tutaj również energooszczędne żarówki typu LED o barwie ciepłej, przyjaznej dla oka.
6. System wentylacyjny – mimo szczelnej konstrukcji, budki telefoniczne muszą posiadać wydajną wentylację. Niektóre z nich wyposażone są w klimatyzację.
Idealny design i komfortowe warunki pracy
Producenci kabin biurowych, w swoich aranżacjach posiadają ogromny wybór produktów do organizacji wnętrz. Każda firma dopasuję stylistykę budki telefonicznej, do pozostałych pomieszczeń. Wszystko tworzyć będzie spójną całość i sprawi wrażenie oryginalności. Hałas jest jednym z elementów wywołujących stres wśród pracowników. Decydując się na akustyczną budkę telefoniczną, zmniejszamy dyskomfort, wśród osób potrzebujących ciszy do pracy. Problem z koncentracją podczas wykonywania zadań, przekłada się bezpośrednio na osiągane wyniki. Budka telefoniczna w pomieszczeniach biurowych, zapewni samodzielną pracę w skupieniu i atmosferze prywatności. Warto rozważyć tę opcję, gdy na co dzień w naszych biurach dominuje gwar. Zwiększy to efektywność naszych pracowników, gdy potrzebują komfortu i skupienia w otwartej przestrzeni.