W ostatnich latach internet niewątpliwe stał się głównym źródłem informacji, ale wcale nie oznacza to, że w tej sytuacji przedsiębiorcy mają całkowicie zrezygnować z papierowych materiałów reklamowych i wszystkie swoje fundusze przeznaczyć na marketing internetowy. Bo ulotki nadal mają dużą moc i są skuteczną formą docierania do potencjalnych klientów.
Co powinny zawierać ulotki reklamowe?
Ulotka zazwyczaj posiada format A6 lub DL i stanowi kompilację graficzno–tekstową. Aby jej potencjał został wykorzystany, a wzrok odbiory zatrzymał się dłużej na znajdującej się w niej treści, konieczne jest zadbanie o jej atrakcyjną formę wizualną. Mowa przede wszystkim o ciekawej grafice i chwytliwym haśle. Jednak badania pokazują, że największą wartość mają te ulotki, które uprawniają do skorzystania z określonej zniżki, np. dwudziestoprocentowej. I ważne, żeby podany został termin, do kiedy ta promocja obowiązuje. W innym razie ulotka może zostać odłożona z postanowieniem późniejszego zastanowienia się nad ofertą, co w rezultacie nigdy nie nastąpi.
Jakie są zalety ulotek reklamowych?
Projekt i drukowanie ulotek nie wiąże się z dużym nakładem finansowym. Wręcz przeciwnie, ta forma reklamy jest stosunkowo tania, gdyby porównać ją z wydatkami na marketing internetowy. Poza tym daje możliwość dotarcia do odbiorców w różnym wieku – w tym również do seniorów, którzy mogą nie być zaznajomieni z nowoczesną technologią. W jaki sposób docierać do odbiorców z wydrukowanymi ulotkami? Bardzo często ulotki rozdawane są na ulicy, podczas różnych lokalnych wydarzeń oraz wrzucane są do skrzynek na listy. Przedsiębiorców, którzy zastanawiają się, czy jest sens zainwestować w drukowanie ulotek, przekonać powinien fakt, że według badań GUS–u ulotka, która trafia do właściwej grupy docelowej i zawiera w sobie rabat, budzi zainteresowanie aż wśród dziewięćdziesięciu procent odbiorców.
Pomimo rozwoju technologii, tradycyjna forma reklamy, jaką jest ulotka wciąż cieszy się dużą popularnością, czego powodem jest jej wysoka skuteczność.