Kobieta w centrum handlowym.

Sztuka w centrum handlowym to dobry pomysł?

Artykuł partnera.

Jakie miejsce wybierzesz, chcąc obcować ze sztuką? Czy będzie to galeria, muzeum, czy może centrum handlowe w Warszawie? Ostatni punkt w tym zestawieniu może dziwić, jednak to nie pomyłka. Sklepy wielkopowierzchniowe otwierają się na nowe pomysły. Jednym z nich jest sztuka. Jak ta współpraca wygląda w praktyce?

 

Przestrzeń handlowa i dzieła sztuki

Nowy trend, polegający na wprowadzeniu elementów sztuki testuje się od lat na zachodzie Europy. Przestrzeń handlowa już dawno zatraciła swoje pierwotne znaczenie. Stała się miejscem spotkań, wspólnej zabawy, posiłków w strefie gastronomicznej. Udanym mariażem sztuki i powierzchni handlowej jest znajdujący się na Lazurowym Wybrzeżu Polygone Riviera. To tak zwany „lifestyle malls”. Obiekt, w którym klienci przechadzają się pośród dzieł sztuki. Czy pomysł jest dziwny? Może tylko na początku. Praktyka pokazuje, że odwiedzający chętnie akceptują takie atrakcje.

Rzeźby i obrazy w drodze na zakupy

Współczesne centrum handlowe w Warszawie zaskakuje swoich bywalców wieloma rozwiązaniami. To nie tylko poszerzająca się stale oferta, ale też metamorfozy samego budynku. Czy zauważyłeś, że duże sklepy zmieniają swój wygląd i wewnętrzny look nawet wtedy, gdy nie wymagają remontu? To trend ogólnoświatowy. Polega na dbaniu o to, aby odwiedzający nie czuli się znudzeni tym samym widokiem. Wszelkie modyfikacje w przestrzeni są więc mile widziane. Czas pokaże, czy znajdzie się w niej miejsce na obrazy, czy rzeźby. Szlaki przetarł poznański Browar, w którym swego czasu można było podziwiać wielką, przestrzenną rzeźbę Igora Mitoraja.

Dlaczego centrum handlowe w Warszawie interesuje się sztuką?

Sklepy wielkopowierzchniowe stawiają na różnorodność. Jest ich coraz więcej, więc poszczególne obiekty chcą się czymś wyróżnić od konkurencji. Stąd pomysły na spotkania z ludźmi kultury, ciekawe eventy, wystawy tematyczne. W przestrzeń handlową zdążyły się wprowadzić wystawy fotograficzne. Są łatwe do ekspozycji, ponieważ wymagają jedynie odpowiedniego stojaka. Możliwość odwiedzenia wystawy przy okazji zakupów lub wyprawy do kina to dla wielu doskonały pomysł.

Czy klienci potrzebują sztuki w sklepie?

Wiele osób deklaruje, że tak. Ankietowani podkreślali, że chcieliby mieć taką możliwość, ponieważ nie mają czasu, lub odpowiednich środków, żeby odwiedzać tradycyjne obiekty sztuki. Zapotrzebowanie jest, więc kwestią czasu będzie odpowiednia oferta. Centrum handlowe w Warszawie i innych miastach szybko wyłapuje modne trendy. Dzięki temu może ofiarować swoim odwiedzającym dokładnie to, na co czekają. Miejsce, które wspiera sztukę, jest odbierane przez jako ciekawsze, nowatorskie, bardziej przyjazne.

Wydarzenia artystyczne nobilitują przestrzeń, w jakiej się odbywają. Na tej współpracy nikt nie trafi, a wszyscy mogą skorzystać. To właśnie dlatego projekty, łączące biznes i kulturę mają przyszłość.

About the author

Redakcja

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.