statystyki na kartce

Reklamy w wyszukiwarkach jako sposób na przyciągnięcie klientów

Istnieją skuteczne narzędzia, dzięki którym łatwiej zachęcić klienta do naszego sklepu internetowego. Reklama w wyszukiwarkach znana jako kampania AdWords to doskonały sposób na zaistnienie w świadomości użytkowników Google. Jak sprawnie poruszać się w tym systemie?

Linki sponsorowane i skuteczne pozycjonowanie

Kampanie AdWords to specjalny system reklamowy, jaki oferuje gigant Google. Dzięki niemu można się znaleźć w dziesiątce rezultatów wyszukiwania określonych słów kluczowych. Co ważne, reklama w wyszukiwarkach nie jest sposobem na biznes tylko dla wielkich graczy, ale także małych podmiotów. Przez to firma, która dopiero zaczyna swoją przygodę z biznesem, ma szansę zyskać rozpoznawalność w krótkim czasie. Jak to działa w praktyce? System pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Wystarczy wpisać konkretną frazę, dłuższą lub krótszą, aby uzyskać podpowiedź w postaci listy firm, które są z tymi frazami powiązane.

Dla kogo reklama w wyszukiwarkach?

Wielu przedsiębiorców zdaje się nie doceniać możliwości, jakie daje kampania AdWords. Nie jest to rozwiązanie dla wszystkich. Z pewnością nie przyda się firmie, której klienci nie mają w zwyczaju szukać w Google produktów lub usług. W takim przypadku istnieje podejrzenie, że inwestycja może nie przynieść pożądanych efektów. Jak ocenić, czy AdWords jest akurat dla nas? Wystarczy sprawdzić wielkość wyszukiwań, które nas bezpośrednio interesują. Odpowiednie narzędzie przekaże informacje, jak często szuka się konkretną frazę, jaka jest konkurencja, a nawet cena za jedno kliknięcie. Taka prosta symulacja znacznie ułatwia podjęcie decyzji, dotyczących kampanii reklamowej.

Jak zaplanować kampanijny budżet?

Reklama w wyszukiwarkach ma bardziej przewidywalny sposób finansowania niż kampanie, prowadzone w tradycyjnych kanałach. W kampaniach AdWords rozlicza się za kliknięcie konkretną reklamę. Najlepiej, gdy takie działanie kończy się złożeniem zamówienia. Ważnym elementem, który należy dopilnować, jest ustalenie maksymalnego kosztu za kliknięcie (tzw. CPC – Cost per Click). Chodzi o to, ile najwięcej zleceniodawca jest w stanie zapłacić za możliwość przekierowania na swoją stronę internetową. Koszty są uzależnione od współczynnika konwersji, czyli tego, ile osób po trafieniu na stronę www kupi produkt, który szukało. Maksymalny CPC warto porównywać z przewidywalnym CPC AdWords, wtedy można liczyć na oszczędności podczas kampanii.

Sama kampania w wyszukiwarkach musi mieć dobre zaplecze w postaci wartościowego contentu. Jeśli promocja kieruje klientów na naszą stronę, jej treść nie może być dla nich rozczarowująca. Z tego powodu warto zadbać zarówno o stronę wizualną, jak i wszystkie teksty, jakie na niej umieszczono.

About the author

Redakcja

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.