Druk UV na ścianie w kuchni

Dlaczego tak wiele osób decyduje się na druk UV?

Technologia UV stopniowo wypiera stare sposoby drukowania obrazu. Dzięki niej druk jest bardziej przejrzysty, odporny na wodę czy niskie temperatury. Dzięki drukowaniu specjalnymi tuszami można uzyskać obraz na praktycznie każdym rodzaju płaskiego podłoża. Druk UV świetnie sprawdzi się jako reklama w przestrzeni miejskiej czy przy ozdabianiu wnętrza domu. Jakie są inne zalety tej technologii i jak jeszcze można ją wykorzystać?

Zasada działania druku UV 

Dzięki promieniowaniu UV nie ma praktycznie żadnych ograniczeń co do wielkości obrazu. Jedna z najnowocześniejszych technik druku przypomina jednak w pewnym stopniu działanie starych atramentówek. Różnica wynika ze stosowania innych tuszy, którymi są wersje polimerowe. Drobne krople rozpyla się na materiale, a następnie utrwala specjalnymi lampami LED, które emitują światło UV.

Dzięki całemu procesowi na materiale zostaje cienka warstwa polimeru. Jest on znacznie odporniejszy i trwalszy niż zwyczajowe powłoki drukarskie. Druk UV ma również tę zaletę, że można go wykorzystać na przezroczystych obiektach typu szkło. Wszystko dzięki specjalnej wersji białego atramentu, który pozwoli uzyskać wyraźny druk.

Zastosowanie druku UV

Druk UV można wykorzystać przy wielu rodzajach materiałów, żeby wspomnieć tylko o:

  • szkle
  • płytach warstwowych
  • płytach meblowych
  • polipropylenie

Dzięki temu zastosowanie jest znacznie szersze niż w przypadku zwykłego tuszu na papierze. O tym jak szerokie jest wykorzystanie technologii UV można się przekonać na grupaluxpol.pl/druk-uv/. Wielkie banery reklamowe, grafiki na ważnych wydarzeniach kulturalnych czy nawet tapety w łazience to tylko część z zastosowań tej nowoczesnej formy druku.

Wrażenie robi przede wszystkim ich wielkość. Wydruk (jak w przypadku grafiki stadionowej) może rozciągać się nawet na kilkanaście metrów. Wszystko jest przy okazji bardzo czytelne, zarówno z bliska, jak i z dalszych odległości.

Największe zalety technologii UV 

Druk UV ma nieporównywalnie więcej zalet od tradycyjnych technologii. Przede wszystkim jest to odporność na warunki atmosferyczne. Wydruk może swobodnie wisieć w obecności deszczu czy śniegu. Niezależnie od temperatury otoczenia. Nie grożą mu też uszkodzenia w przypadku długotrwałego promieniowania słonecznego. Dzięki odporności na wilgotność druk można wykorzystać w:

  • łazienkach
  • saunach
  • gabinetach odnowy biologicznej

Technologia UV zapewnia też dużo większych komfort. Kończy się era wyklejania reklam na foliach samoprzylepnych, które trzeba umieszczać na płytach. Cały proces trwa znacznie krócej, co pozwala lepiej dopasować do klienta. Może on otrzymać nieograniczoną liczbę wydruków w krótkim czasie. Łatwiej jest też nanosić ewentualne poprawki. W szybkim czasie można uzyskać identyczne wydruki, które różnią się ledwie jednym napisem.

W czasach problemów klimatycznych dla wielu istotną zaletą jest również ekologia. Druk UV to bardzo przyjazny środowisku z uwagi na rodzaj atramentu. Jest on farbą bezrozpuszczalnikową, dzięki czemu nie ma mowy o szkodliwych oparach, które roznoszą się w powietrzu. Warto o tym pamiętać zwłaszcza w kontekście grafik we wnętrzu budynku.

Jak działają firmy zajmujące się drukiem UV?

Nowoczesne drukarnie starają się w jak najszybszym terminie dostarczyć wydruk do klienta. Dzięki technologii UV proces czasowo skraca się jeszcze bardziej. Wszystko można załatwić bezproblemowo poprzez Internet lub numer telefonu. Konkretnemu zleceniu bardzo często przydzielany jest opiekun, który dba o kolejne etapy wydruku. Stara się on na bieżąco informować klienta o postępach w wysyłaniu.

Druk UV wymaga zazwyczaj sporządzenia specjalnego projektu. Jest on konsultowany z klientem, a bardzo często nie podlega dodatkowej wycenie. Cena całości uzależniona jest od użycia kolorów czy wielkości wydruku. Najczęściej oscyluje w granicach 40 złotych za metr kwadratowy.

About the author

Redakcja

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.