Rozciąganie w czasie pracy
Źródło: Pixabay.com

8 pomysłów na ćwiczenia w pracy przy biurku

Zdrowie, to wartość, o której często zapominamy. Uświadamiamy sobie jego istotę dopiero wówczas, gdy zaczynamy odczuwać skutki jego zaniedbania. Nieodpowiednia dieta, brak ruchu, prowadzą do zmian w naszym organizmie, których wpływ będzie dla nas widoczny na kolejnych etapach egzystencji. Prowadzenie zdrowego stylu życia może przyczynić się nie tylko do poprawy naszego stanu zdrowia, ale również do naprawienia szkód, które wyrządziły w nim wieloletnie zaniedbania z naszej strony. Zdrowy styl życia, to nie rygory, które nas ograniczają a wybory, które otwierają nasz umysł na nowe doznania. 

Praca w biurze – jak zadbać w niej o aktywność fizyczną?

Praca w biurze wiąże się z koniecznością wielogodzinnego siedzenia w często niewygodnej i niekomfortowej dla naszego kręgosłupa pozycji. Co ważne, nasze ciało jest stworzone do ruchu – w związku z tym, im dłużej pozostajemy w statycznej pozycji, tym trudniej później wrócić do naturalnego funkcjonowania ciała, czyli poruszania się w oparciu o prawidłowe wzorce ruchowe.

Możliwe jest jednak zminimalizowanie negatywnych skutków pracy biurowej za pomocą ćwiczeń w pracy przy biurku. Mają one wyjątkową specyfikę i różnią się od standardowego aerobiku czy treningu siłowego, które możemy wykonywać na siłowni bądź w domu. Pozwalają jednak dostarczyć naszym mięśniom choćby odrobinę ruchu, która jest konieczna, abyśmy mogli czuć się dobrze w pracy biurowej i utrzymywać dobrą kondycję, połączoną ze smukłą sylwetką. 

Praca przy komputerze
Źródło: Pixabay.com

8 ćwiczeń, które możemy wykonywać dla zdrowia, będąc w pracy

Powinniśmy przede wszystkim pamiętać, że ćwiczenia będą skupiały się głównie na wzmocnieniu mięśni core – naszego brzucha, który stanowi podporę dla całego organizmu oraz na rozciągnięciu mięśni karku, które często są spięte ze względu na utrzymywanie stałej, często nieodpowiedniej pozycji podczas siedzenia przed biurkiem. Ćwiczenia przy komputerze mogą być wykonywane bez użycia żadnego sprzętu. Potrzebujemy jedynie determinacji i wyrobienia w sobie nawyku ich wykonywania.

Ćwiczenia i ich technika

  1. Kierowanie głowy w stronę ramienia – w trakcie tego ćwiczenia w pracy przy biurku powinniśmy czuć mięśnie szyi, które będą się rozciągały. Należy wykonywać je powoli, czując uczucie rozciągania, ale nie dyskomfortu.
  2. Krążenia głową w jedną oraz drugą stronę – pomogą rozluźnić nasz kark, niwelując przy tym ból głowy, który często towarzyszy nam, gdy nie prowadzimy zdrowego stylu życia. 
  3. Krążenie barków w tył i w przód (naprzemiennie) pozwoli rozluźnić barki i przystosować nasz kręgosłup do tego, aby przyjmował odpowiednią pozycję podczas siedzenia.
  4. Skłony w bok – wykonujemy je siedząc, przenosząc ciężar naszego ciała na jedną ze stron, nie odrywając jednocześnie pośladków od fotela. Rozciągające się skośne mięśnie brzucha będą się jednocześnie wzmacniały.
  5. Nadal siedząc spinamy brzuch i unosimy jedną oraz drugą nogę, które znajdują się w wyprostowanej pozycji. W tym ćwiczeniu przy komputerze ważny jest oddech i jego kontrola – pomoże nam odpowiednio napiąć mięśnie brzucha.
  6. Kolejne ćwiczenie pomoże nam rozluźnić kręgosłup -wykonujemy tak zwany koci grzbiet, opierając dłonie na na biurku pochylamy się w jego kierunku jak byśmy chcieli zrobić pompkę. Dzięki temu rozciągniemy naszą klatkę piersiową.
  7. Powyższe ćwiczenie wykonujemy także, kierując dłonie na tył fotelu i robiąc odwrócony koci grzbiet.
  8. Unosimy wyprostowane ręce do góry, wyciągając ciało, jak byśmy się przeciągali – stymulujemy tym samym nasze mięśnie i dbamy o zdrowy styl życia.

Kilka wskazówek odnośnie tego, co możemy robić, aby dobrze rzuć się w pracy biurowej

Prowadzenia zdrowego stylu życia nie kończy się z chwilą wykonania wskazanych ćwiczeń. Przede wszystkim ćwiczenia w pracy przy biurku należy wykonywać regularnie, najlepiej codziennie.

Dodatkowo, jeśli tylko mamy okazję, warto się przejść z jednego stanowiska na drugie, zrezygnować z windy na rzecz schodów. Wówczas ćwiczenia przy komputerze będą bardziej skuteczne. Zdrowy styl życia, to także nasza dieta – im lepiej się odżywiamy, tym nasze samopoczucie jest lepsze. Warto spożywać 5 posiłków dziennie i pić co najmniej 2 litry wody.

Artykuł napisała:
Mofi – studentka prawa,
propagatorka zdrowego stylu życia i miłośniczka zwierząt.

Źródło:

 

About the author

Redakcja

View all posts

1 Comment

  • Polecam też rozruszać kark 🙂 Rozluźni to napięte mięśnie karku 🙂 Wystarczy wykonać kilka powolnych krążeń w prawą i w lewą stronę. Pomaga 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.